ANGRERETT

Du har alltid full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt alle varene i bestillingen din. Angreretten gjelder ikke dersom plomberingen er åpnet på badeklær og undertøy, hygieneartikler, parfymeflasker, kosmetikk eller for reparerte/målbestilte/graverte varer. Når du returnerer varen skal den være ubrukt og ha alle lappene inntakte.  Du som forbruker kontakter Klingel innen angrefristen på 14 dager via telefon, brev eller e-post. Tlf. 210 98 190, e-post: service@klingel.no, adresse: Klingel Norge AS, Postboks 3501, 3007 Drammen. Om du benytter deg av angreretten, tilbakebetaler vi dine utlegg innen 14 dager fra du ga beskjed om at du angret kjøpet. Klingel forbeholder seg retten til å avslutte kundekontoen ved mistanke om bedrageri eller ved en returkvote på over 50%.

Ønsker du å benytte deg av angreretten, må du ta kontakt med kundeservice via telefon eller e-post, senest innen 14 dager (eller første virkedag etter dette) etter at du mottok varen. Du kan også fylle ut og sende inn Statens Angreskjema til oss. Det er viktig at du sender tilbake varen snarest, og senest 14 dager etter at du har meddelt oss at du vil benytte angreretten. Bruk den vedlagte adressereturlappen.

Returadresse: Klingel c/o PostNord, Alfaset, 3. Industrivei 25, 0668 Oslo.

Varene skal returneres i vesentlig uforandret stand, og gjerne i originalforpakningen. Returner alle deler, selv om de skulle være ødelagte.

Returnerer du en vare som er feilaktig eller feilekspedert, dekker Klingel returen.
 

Retur og bytte

Slik gjør du ved retur:
1.    Legg varene du ønsker å returnere i originalforpakningen eller tilsvarende emballasje.
2.    Fyll inn returkoden på returseddelen og legg denne ved retursendingen.
3.    Vi anbefaler at du bruker den forhåndsbetalte returadresselappen der Klingel står som mottaker. Du debiteres en fast returavgift (55,-) i ettertid, uansett størrelse og antall varer.

Dersom du mangler returadresselappen, ber vi deg kontakte kundeservice slik at vi kan sende deg en ny. Vil du bytte en vare, gjør du en ny bestilling. Ta vare på følgeseddelen og returbekreftelsen fra utleveringsstedet til returprosessen er avsluttet.
 
Merk at din retur må leveres inn på et av PostNords utleveringssteder. Vi kan velge å trekke fra deler av beløpet tilsvarende verdi tapet dersom det er tydelig at du har brukt varen, eller varen var skadet mens du var ansvarlig for den. Dersom vi an-ser at  varen har mistet all sin verdi, kan vi unnlate å betale tilbake hele beløpet. Velger du å returnere deler av bestillingen, be taler vi ikke tilbake gebyrene (dette fordi gebyret er likt uansett hvor mange varer du bestiller). Ved retur er du selv ansvarlig for transportrisikoen.
 

TILBAKEBETALING

Tilbakebetaling gjøres så fort som mulig og senest 14 dager etter at vi har mottatt din retur eller din beskjed om at du ønsker å benytte angreretten. Hvordan tilbakebetaling skjer avhenger av hvilken betalingsmåte du valgte ved bestlling. Ved konto-/fakturakjøp godskrives beløpet på din kundekonto. Har du betalt med kort, føres beløpet tilbake til kortet ditt. Ved betaling via PayPal, tilbakeføres beløpet til din PayPal-konto. Ved kontant betaling settes dine penger inn på bankkontoen/utbetalingsgiroen din.
 

REKLAMASJON

Du har rett til å reklamere en vare innen tre år forutsatt at det var feil på varen da du mottok den. Dersom det er en feil på varen ønsker vi at du, innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen (to måneder regnes som «innen rimelig tid»), kontakter oss på telefonnummer: 210 98 190 eller via e-post til service@klingel.no.

Mottar vi informasjonen din innen to måneder fra att du oppdaget feilen på varen har du reklamert den innen rimelig tid. Når vi har mottatt varen som du har reklamert tar vi stilling til om det dreier seg om en feil på varen. Dreier det seg om en opprinnelig feil og du allerede har betalt varen mottar du din tilbakebetaling så snart som mulig (senest 30 dager etter at reklamasjonen er godkjent). Ved tvist henviser vi til Forbrukertvistutvalget, da vi alltid følger deres anbefalinger.
EU-kommisjonen har opprettet en onlineplattform for tvisteløsning og klager på nettet. Du finner siden her: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.


GARANTI

Kjøpsloven, som ivaretar dine interesser som kunde, gjelder naturligvis også når du handler hos oss. Vi har to års garanti på samtlige el-produkter fra kjøpsdato. Vi erstatter alltid transportskadet glass og porselen. For spørsmål eller skadeanmeldelse om transportskadede produkter ber vi deg kontakte kundeservice. Vi har to års garanti fra og med innkjøpsdato på våre elektriske produkter.

Alle eventuelle garantier fra produsenten gjelder i Norge. Faktura/følgeseddel gjelder som garantibevis.