Informasjon om korona


I den nåværende situasjonen er det mange som er urolige og har spørsmål. Vi vil derfor svare på noen av de vanlige spørsmålene som vi har mottatt den siste tiden.

Kommer jeg fortsatt til å motta min leveranse?
Ja, selvsagt! Vi har et eget stort og fint logistikksenter som står klart til å behandle din bestilling. Vareleveransen fra sentrallageret fungerer som normalt og vi ser ingen større forsinkelser i våre leveranser til våre kunder. 

Kan man bli smittet av COVID-19 via pakker?
I henhold til informasjonen fra Verdens helseorganisasjon WHO og norske helsemyndigheter så anses risikoen for å bli smittet gjennom brev eller pakker som veldig lav. Virus som COVID-19 smittes via syke mennesker og ikke via brev eller pakker. Ifølge WHO: ”Fra tidligere analyser vet vi at koronaviruset ikke overlever lenge på objekter som brev og pakker.” Dette skyldes at koronaviruset smitter gjennom dråpesmitte og at dråpene tørker raskt og dermed uskadeliggjøres på overflater. Det gjelder spesielt på absorberende overflater som papir og kartong. Dette gjelder selvsagt også våre kataloger. 

Jeg forsøker å unngå all form for personlig kontakt, kan jeg likevel få min leveranse?
Hvis du vil unngå å hente din pakke på utleveringsstedet, kan vi tipse deg om å be en god bekjent eller slektning om å hente pakken for deg, med fullmakt fra deg.  

Våre tiltak / vårt løfte 
Klingel sørger selvsagt for at så mange som mulig av våre medarbeidere nå jobber hjemmefra. Forretningsreiser, arrangementer og eksterne møter er utsatt eller avlyst. De medarbeiderne som pakker våre bestillinger, følger strenge hygieneregler. Disse reglene kontrolleres daglig og oppdateres ved behov. Vi ønsker at du skal kunne handle som vanlig, og du kan bestille trygt i vår nettbutikk eller fra våre kataloger. 

Jeg kan ikke betale på internett og har ingen mulighet til å gå i banken. 
Ingen fare, sammen finner vi en løsning! Kontakt oss på service@klingel.no eller 210 98 190, så hjelper vi deg videre. 
For nye bestillinger kan du også velge å betale med postoppkrav, kort eller PayPal. Da er alt betalt når du har hentet bestillingen din, og du slipper å gå i banken. 

Hva skjer om jeg ikke rekker å returnere pakken min i tide? 
Vi har full forståelse for at det kan være vanskelig å returnere pakken sin i tide akkurat nå. Ta det med ro! Det er bare å ta kontakt med vår kundeservice på service@klingel.no eller 210 98 190 hvis det skulle gjelde for deg, så hjelper vi deg med å forlenge returtiden.

Og glem ikke … 
Vi i Klingel er tilgjengelige for deg som vanlig, og vi er så takknemlige for å ha nettopp deg som kunde hos oss! Vår nettbutikk er åpen døgnet rundt, vi leverer pakken din innen normal leveringstid og vi svarer på dine spørsmål på telefon og e-post – akkurat som ellers! 
Ta vare på deg selv!