Vi er her for deg! Vi leverer akkurat som vanlig, og vår kundeservice er tilgjengelig for spørsmålene dine. Normal leveringstid er 5-7 dager. Vi forlenger returtiden til 60 dager.
  • Bredt sortiment
  • Størrelse 34-62
  • Personlig service

BETALINGSMÅTE

Du kan velge mellom fem betalingsmåter når du handler hos. Se nedenfor for ytterligere informasjon.

Faktura

Velger du faktura som betalingsmåte ligger fakturaen alltid inni pakken din. Ønsker du å få faktura digitalt, henviser vi til istedenfor til å velge betalingsmåte Konto, se nedenfor.

Med betalingsmåten Faktura betaler du innen 14 dager (fra fakturadato). Et faktureringsgebyr på 19 kr tilkommer. Du betaler kun for de varene du beholder. Ved retur trekker du selv fra vareverdien for de returnerte varene fra fakturaens saldo. Hvis fakturaen ikke betales i tide, debiteres en påminnelsesavgift (p.t. 67,-) og du vil få tilbud om å delbetale via vår betalingsmåte Konto under forutsetning at aktuelt faktura- eller restbeløp overstiger NOK 750,-. Fullstendig informasjon om betalingsmåten Faktura.

Konto

Vi sender din kontofaktura som standard via eFaktura/Digipost/e-post, du kan også velge å få den som brev. Les mer om hvordan du gjør ditt valg nedenfor. Les mer om hvordan du gjør ditt valg nedenfor.

Ved å velge betalingsmåten Konto kan du dele opp betalingen i opptil 36 måneder. Effektiv årsrente er p.t. 27,57 %. I forbindelse med ditt første kontokjøp sender vi deg de fullstendige avtalevilkårene. Du kan benytte deg av to betalingsfrie måneder pr. år, kontakt kundeservice for dette. Ingen av de fire første månedene kan være betalingsfrie, og du må foreta innbetalinger minst fire måneder etter hverandre innen en ny betalingsfri måned kan benyttes. Renten for den betalingsfrie måneden legges til den utestående saldoen, og ved bruk av betalingsfri måned forlenges nedbetalingstiden. Månedsbeløpet blir høyere jo større gjelden på kontoen er. Fullstendig informasjon om betalingsmåten Konto.

Kontoinnehaveren har rett til å få sentrale opplysninger om kreditten innen en kredittavtale inngås. Dette skjer ved hjelp av skjemaet Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt. SEF-skjemaet.

eFaktura (nettbank)

I februar 2020 kommer vi til å lansere eFaktura (Elektronisk faktura) som valgbar distribusjonskanal for betalingsmåte Konto.

Dersom du velger eFaktura registrerer du det via din nettbank. Har du inngått en Alltid eFaktura-avtale i din nettbank vil du motta den automatisk, eller så vil det i de fleste nettbanker komme opp en melding om at du kan velge eFaktura, søk og velg "KLINGEL NORGE". Vær oppmerksom på at du kan komme til å få en siste kontofaktura via din gamle distribusjonskanal (Digipost/e-post/brev) innen systemet har blitt oppdatert.

Digipost

Dersom du har den digitale postkassen Digipost vil du automatisk få din kontofaktura dit, så lenge du ikke registrerer deg for eFaktura. Vil du begynne å bruke Digipost? Du kan registrere deg på du to ulike måter:

  • Via PC eller nettbrett, gå inn på www.digipost.no for å registrere deg.
  • Via smarttelefon ved å laste ned Digipost-appen.

Tenk på at du må ha en Bank ID/mobilbank ID for å kunne benytte Digipost. Dersom du ikke vil ha din kontofaktura via Digipost, må du selv endre dette i Digipost-innstillingene. Les mer på www.digipost.no.

E-post

Som standard vil alle kunder som har en e-postadresse registrert hos oss, få sin kontofaktura via e-post. Har du vår eFaktura eller er Digipost-bruker gjelder det selvfølgelig ikke deg. Tenk på at dersom det er første gang du mottar en e-post fra oss så kan kontofakturaen havne i spamfiltermappen din. Så ikke glem å sjekke der hvis du savner din faktura.

Tenk på at dersom det er første gang du får en e-post fra oss, så kan kontofakturaen havne i din spamfilter-mappe. Dersom du i dag får din kontofaktura pr. brev og heller vil få den pr. e-post, trenger du bare kontakte vår kundeservice slik at vi kan registrere din e-postadresse i vårt system. Det gjør du på service@klingel.no eller telefon 210 98 190.

Brev

Har du en e-postadresse registrert hos oss, men ønsker fortsatt å få din kontofaktura pr. brev? Det går selvfølgelig fint. Da trenger du da bare å kontakte vår kundeservice via service@klingel.no eller på tlf. 210 98 190 så kan vi ordne det for deg.

Postoppkrav

Med betalingsmåten Postoppkrav betaler du når du henter pakken din. Et postoppkravsgebyr på 55 kr tilkommer din ordre.

Kort – betal direkte i kassen på klingel.no

Når du velger betalingsmåten Kort, betaler du med ditt betalingskort direkte i kassen på www.klingel.no. Vi aksepterer Visa og Mastercard som er utstedt i de nordiske landene. Ved en eventuell retur skjer tilbakebetalingen til det betalingskortet du brukte ved betaling. Vi krypterer alltid ditt kortnummer noe som gjør kjøpet ditt sikkert. Les mer om kryptering under https://www.klingel.no/k/integritetspolicy hvis du vil vite mer om sikkerhet rundt kortbetaling.

PayPal – betal direkte i kassen på klingel.no

Du betaler direkte via din PayPal-konto i nettbutikken. Har du ikke PayPal-konto, må du først registrere deg hos PayPal.
Vennligst noter at alternativet kortbetaling og PayPal kun kan velges ved kjøp i vår nettbutikk. For bestillinger på telefon eller pr. post henviser vi til våre øvrige betalingsalternativer.

Betalingsansvar

Betalingsansvaret ligger på den som har søkt om og fått bevilget konto/fakturakjøp. Hvis betalingen ikke skjer i rett tid, forfaller hele gjelden til betaling hvis forfalt beløp utgjør mer enn én tiendedel av gjelden. Skulle du få en purring, så sender vi den som standard via Digipost, du kan også velge å få den som eFaktura eller brev (informasjon om hvordan du velger dette finner du lenger opp på siden under overskriften Konto). Du debiteres et purregebyr (67,-) for hver betalingspåminnelse. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer et fordringsbeløp. Kostnader for eventuelle inkassotiltak debiteres i henhold til gjeldende lover og påløpte renter/avgifter kapitaliseres. Klingel har rett til å overlate og/eller pantsette fordringen til en annen kredittgiver. Har du avsluttet en inkassosak hos Klingel der inkassokravet er betalt, forbeholder Klingel seg retten til å kunne endre til betalingsmåte postoppkrav. Du kan også velge å betale med kredittkort eller Paypal i nettbutikken. Dersom inkassosaken er avsluttet og inkassokravet ikke er betalt (da gjelden er avskrevet av Klingel), kan du kun handle mot kredittkort, Paypal eller postoppkrav.

Kredittvurdering

I forbindelse med din søknad om betaling med faktura eller konto hos oss, bruker vi ditt personnummer for å kontrollere din kredittstatus og din adresse. Ved bestilling til en annen adresse enn den folkeregistrerte adressen forbeholder Klingel seg retten til å endre til betalingsmåte Postoppkrav. Ved ordrer som overstiger tidligere innvilget grense, kan en høyere kjøpsgrense innvilges. Det foretas en rutinemessig kredittvurdering, og dette genererer et gjenpartsbrev. Dette brevet sendes til deg fra kredittopplysningsforetaket som vi samarbeider med. At en kredittvurdering innhentes vises kun for den som har bestilt opplysningene og for den som er blitt vurdert. Nektes du kreditt, forbeholder vi oss retten til å endre betalingsmåte til postoppkrav. Verdifulle smykker leveres kun mot sikker betalingsmåte. Klingel forbeholder seg retten til å nekte bestillingen i sin helhet ved mistanke om bedrageri.


waiting...

KONTAKT
210 98 190* *Åpningstider: Hverdager kl. 8.30-15.30 (foruten helligdager, jul- og nyttårsaften)
SIKKER BETALING
  • Faktura
  • Konto
  • Postoppkrav
  • PayPal
  • Visa
  • Mastercard
FØLG OSS PÅ
VÅRE SAMARBEIDSPARTNERE
  • Postnord
SIKKER NETTHANDEL
  • Trygg E-Handel
Vi leverer kun innenfor Norge. Minste bestillingsverdi 500 kroner. Fraktkostnad 59 kroner. 14 dagers full returrett. Betalingsmåter: Konto, faktura, postoppkrav, kortbetaling og PayPal.